Help

Meest gestelde vragen

1. Ruilen en retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

Volg de stappen in ons retourportaal. Mocht dit niet lukken dan kunt u gebruik maken van ons retourformulier. Lees voordat u retourneert de voorwaarden.

De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van de pakketten moeten betaald worden aan de vervoerder. Wij kiezen ervoor om eventuele retourkosten niet op te nemen in de  kostprijs. Hiermee hopen we bewust winkelen te stimuleren en onnodig retourneren te vermijden.

Nadat we de producten in goede staat hebben ontvangen, maken we een creditfactuur van dat wat teruggestuurd is. Vervolgens wordt het creditbedrag binnen 5 werkdagen overgemaakt naar het rekeningnummer waar de bestelling mee is betaald.

Geef op de pakbon aan of u het pakketje retour wil sturen, of dat u het wilt omruilen en voor welk product(en) u het wilt omruilen. (U kunt uw pakketje laten frankeren bij een vervoerder).

Hiervoor heeft u het bestelnummer en uw postcode nodig. Het bestelnummer kunt u vinden in uw orderbevestiging.

Deze kosten bedragen € 5,25- per pakket. Een pakketje verzenden kost normaal € 6,95-, wij rekenen € 5,25- wanneer u het via ons retourportaal aanmeldt.

2. Bezorgen

Dan zal de bezorger proberen je pakje bij de buren af te leveren. Als dit ook niet kan zal de bezorger het pakket weer meenemen naar het depot en de volgende bezorgdag opnieuw proberen af te leveren.

In de Track en Trace die u van de vervoerder ontvangt via e-mail kunt u het aflevermoment aanpassen.

U kunt contact opnemen met de vervoerder door in de track en trace op ‘contact’ te klikken.

De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van de pakketten moeten betaald worden aan de vervoerder. Bij veel webwinkels worden deze kosten doorberekend in de verkoopprijs. Wanneer u meerdere producten besteld worden er dus eigenlijk dubbele verzendkosten berekend. Wij vinden dit niet eerlijk en kiezen ervoor om de verzendkosten open en transparant te vermelden in uw bestelling.

Onze pakketten worden verstuurd met DHL.

Alleen wanneer uw bestelling in een brievenbusdoosje past. 

Ja, wij versturen ook naar België.

3. Bestellen

U kunt bestellen via de webshop, e-mail, WhatsApp of telefonisch.

Op werkdagen worden bestellingen die voor 15.00 uur geplaatst zijn dezelfde dag nog verzonden. 

U ontvangt altijd een orderbevestiging via e-mail. Controleer als eerste uw spam. Mocht u echt geen e-mail ontvangen hebben neem dan even contact met ons op. 

Wij raden altijd aan om de bestelling in één keer te doen. Mocht uw bestelling om wat voor reden niet goed zijn kunt u de bestelling retourneren. Dit maakt qua kosten geen verschil. Als uw bestelling wel juist is hoeft u maar één keer verzendkosten te betalen (of geen bij een bestelling boven de € 50,00-).

Wij hanteren een besteleenheid van vier stuks. Dit omdat een stoel doorgaans vier poten heeft. Bovendien is ons productieproces volledig geautomatiseerd waardoor onze beschermdopjes per vier of twaalf stuks verpakt worden.

Het versturen van samples is een kostbare aangelegenheid. Bovendien kunnen we u altijd helpen met het maken van de juiste keuze wanneer u contact met ons opneemt. Door middel van foto’s en de doorgegeven maten kunnen we u advies op maat geven en het juiste product aanbevelen. Mocht het product onverhoopt niet zijn wat u ervan had verwacht dan is er altijd nog de mogelijkheid uw bestelling te retourneren.

4. Betalen

U kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

iDEAL - (aanbevolen) Gratis  
Klarna - Achteraf betalen € 0,99-

Ja, via de optie Klarna. Klarna neemt het volledige betaalproces dan van ons over. Dit betekent dat je van Klarna een betaaloverzicht ontvangt. Via de Klarna-app kun je dit overzicht inzien en veilig en eenvoudig betalen. 

Zakelijke klanten kunnen na overleg en goedkeuring ook op rekening kopen.

5. Meten

Een schuifmaat of schuifpasser is een meetinstrument waarmee buitenmaten, binnenmaten en dieptematen kunnen worden gemeten met aanmerkelijk grotere nauwkeurigheid dan met een liniaal of duimstok. 

Meet het inwendige schroefdraad van de huidige poot met een schuifmaat.

1. Gebruik een schuifmaat
2. Gebruik een waterpomptang. (Plaats deze om de slede buis en leg een liniaal langs de waterpomptang om de diameter af te lezen.) 
3. Span een touwtje strak om de slede buis. (Meet de lengte van het touwtje nauwkeurig op en deel het aantal millimeters door 3.14 om de diameter uit te rekenen.)

Meet, met een schuifmaat, de dikte van de stift dat uit het stoelframe komt. 

Natuurlijk, u bent altijd welkom bij ons in het magazijn. Wij zijn er van maandag tot Vrijdag van 08:30 t/m 17:00 uur. 

6. Monteren

1. Plaats het basisdeel in de holle buis.
2. Draai het met een accu-schroefboormachine op een laag toerental, met beleid, aan tot hij vast zit.
3. Klik het beschermvoetje op de kogel.

Pak de stift vast met een waterpomptang, sla nu zachtjes met een hamer tegen de tang aan, de stift zal er op deze manier uit gaan.

U kunt het gaatje iets groter maken (6mm) door deze op te boren, dan past de pin wel. Zonder pin adviseren wij dubbelzijdig tape te gebruiken om verschuiven van de Chairfixx te voorkomen. De pin heeft een dikte van 5mm.

Op een stalen frame kan eventueel ook geplakt worden. Wij raden wel aan om de stalen frame goed te ontvetten voor u het basisdeel erop plakt. (Dit zorgt ervoor dat de tape goed zal hechten). Daarna kunt u het beschermvoetje op het basisdeel klikken.

Leg het beschermvoetje op de grond, en pak de stoel op en klik zo de poot op het beschermvoetje.

Pak een waterpomptang, en pak de stift goed vast. U kunt nu met een hamer zacht tegen de waterpomptang aanslaan, en de stift + wiel zal losgaan.

7. Onderhoud

Als u ons product gebruikt volgens ons onderhoudsvoorschrift, dan kunnen de beschermdopjes anderhalf tot twee jaar mee.

Bijna al onze producten bestaan uit een basisdeel en een los beschermvoetje. Mocht het beschermvoetje aan vervanging toe zijn dan kunt u deze los nabestellen. De Chairfixx bestaat echter maar uit één deel en heeft dus geen vervangbaar voetje. 

Dit kunt u het beste doen met de stofzuiger of een nagelborsteltje. Mocht het nodig zijn dan kunt u de beschermdopjes eventueel afnemen met een vochtige doek. Let op: gebruik hiervoor GEEN zeep of andere reinigingsmiddelen maar gewoon water. 

In dit geval blijkt vaak dat de vloer met een reinigingsmiddel dat zeep bevat schoongemaakt wordt. Dit is niet aan te raden omdat veel vloeren zoals PVC, laminaat, beton ciré en gietvloeren een polyurethaan (PU) toplaag bevatten. Wanneer je een reiniger met zeep gebruikt wordt de vloer vet. Hierdoor worden de tapijthaartjes van de beschermvoetjes ook vet en worden ze kleverig. Daarnaast trekt een vette vloer juist vuil aan. Kies daarom voor een goede dagelijkse reiniger, zonder zeep. Daarnaast is het belangrijk om periodiek een grondige reiniging uit te voeren met een professioneel reinigingsmiddel. Voor de beschermvoetjes geldt dat je deze het beste schoonmaakt met water.

8. Product

Komt u er niet uit? Stuur ons even foto’s van de meubels en wij kijken graag even met u mee voor de juiste oplossing. Dit mag via de e-mail (info@scratchnomore.nl) of via onze WhatsApp Services (0317-745424)

De beschermdoppen van Scratch no More zijn voorzien van droogloop tapijt. Hierdoor komt het vuil niet onder, maar tussen de beschermdop terecht. Zo wordt het vuil niet over de vloer geschuurd zoals bij harde beschermdoppen van bijvoorbeeld vilt en teflon.

Veelgebruikte materialen voor beschermdoppen zijn vilt en teflon. Het nadeel van viltjes is dat deze snel slijten en snel loslaten waardoor je alsnog krassen krijgt. 

Teflon is een hard materiaal. Harde beschermdoppen op een harde vloer werken niet. Dit omdat het vuil tussen de beschermdop en de vloer terecht komt en zo over de vloer geschuurd wordt wanneer er met de meubels geschoven wordt. 

De beschermdoppen van Scratch no More zijn voorzien van droogloop tapijt. Hierdoor komt het vuil niet onder, maar tussen de beschermdop terecht. Zo zijn beschermdoppen van Scratch no More gegarandeerd krasvrij.

Er zijn ontzettend veel verschillende modellen stoelen. Daarom kunnen we niet op basis van een merk of model stoel bepalen welk product er nodig is. De beste manier om dat vast te stellen is door ons foto’s te sturen met daarbij de nodige afmetingen van de stoelpoot wanneer u zelf twijfelt.

Doorgaans kunnen oude dopjes vrijwel altijd uit de stoelpoot gehaald worden. U kunt bijvoorbeeld een platte schroevendraaier gebruiken om het dopje los te wrikken. Mocht dit niet lukken dan kunt u het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

Onze producten kunnen buiten gebruikt worden. Houd echter wel rekening met snellere slijtage van de beschermvoetjes. Dit omdat de ondergrond vaak meer vuil bevat en doorgaans een stuk ruwer is. 

Volg de stappen op onze website om bij de juiste beschermdoppen uit te komen. Mocht u toch twijfelen, neem dan contact op met onze klantenservice. 

De Footfixx Hollow 3.0 is een speciale uitvoering voor scholen, kantines, etc. Om ongeoorloofd verwijderen te voorkomen, is het beschermvoetje niet met de hand los te halen.  Wordt er niet met de stoelen gestapeld, dan kunt u voor de gewone Footfixx Hollow gaan. Het principe van beide producten is verder hetzelfde.

Hoe groter het tapijt oppervlak, hoe beter de stoel de druk kan verdelen. ø28mm wordt bij smallere poten vaak als mooier ervaren, ø34mm schuift weer makkelijker.

Footclick 2:
Bij de Footclick 2 moet de vlakke onderkant van de poot een diameter hebben die minstens net zo groot is als de diameter van het beschermvoetje. De Footclick 2 moet dus altijd binnen de poot vallen. Ook moet de poot volledig vlak op de ondergrond staan. Dit omdat de Footclick 2 zich niet kan corrigeren. Het meubel komt maximaal 12mm hoger met de Footclick2.

Footfixx Wood:
De Footfixx Wood kan onder alle houten poten die vlak op de ondergrond staan. De Footfixx Wood kan zich in tegenstelling totde Footclick 2 een klein beetje corrigeren; handig voor bijvoorbeeld vloeren met grote voegen. Ook is de Footfixx Wood geschikt voor smallere poten, omdat het basisdeel slechts 14 mm breed is. De poot komt maximaal 17mm hoger te staan met de Footfixx Wood.

De Footfixx Wood 3.0 kan zich corrigeren tot een hoek van 25 graden. Hierdoor is deze beschermdop ook geschikt voor poten die niet vlak op de grond staan. Bij de Footfixx Wood 3.0 komt het meubel 20 mm hoger te staan.

Het komt voor dat er losse tapijtvezels in de verpakking te vinden zijn, of onder de beschermvoetjes vandaan komen wanneer je ze gebruikt. Dit is niets om je zorgen over te maken. Het laat zien dat de vezels van ons hoogwaardige tapijtmateriaal erg dicht op elkaar gedrukt worden. Dit zorgt ervoor dat er een zacht en dik tapijtkussen tussen de stoelpoot en de vloer ontstaat. Bij het stansen van de tapijttegels worden de vezels langs de rand afgesneden. De tapijtvezels langs deze randen kunnen loslaten. Hoewel wij er in het productieproces al voor zorgen dat het overgrote deel van de losse vezels uitgefilterd worden, blijven er altijd wat restjes achter. Gelukkig heeft dit geen enkele invloed op de werking en de levensduur van de beschermdoppen.

Onze beschermdoppen beschermen zelfs zeer ruwe tegels betrouwbaar tegen krassen en strepen. Bovendien glijden stoelen met onze beschermdoppen zelfs op zeer ruwe tegels gemakkelijker dan bijvoorbeeld vilt, waardoor ze makkelijker te verplaatsen zijn. Het is echter mogelijk dat de beschermvoetjes op zeer ruwe ondergronden sneller slijten.

Een schoonloopmat is een vuilschraper. De stugge en hardere polen zorgen ervoor dat het meeste vuil onder de schoenen vandaan geschraapt wordt.  Een goede droogloopmat heeft zachtere polen, die snel en goed vocht opnemen. De schoonloopmat die buiten ligt, zorgt er dus voor dat er zoveel mogelijk vuil verwijderd wordt. De droogloopmat absorbeert vervolgens het overige vocht en vuil. 

9. Overig

Dit kan via de e-mail: info@scratchnomore.nl. U mag ook altijd telefonisch contact met ons opnemen: 0317 745424.

Wij hebben geen inzicht in de voorraad van onze dealers. Daarom adviseren wij altijd eerst even contact op te nemen met de betreffende dealer.